keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Vaateongelmia

Testailin vähän kesävaatteita, vaikka parina viime päivänä niillä ei paljoa tekoa ole ollutkaan. Aika hurjaa, kun lämpötila laskee yhden vuorokauden aikana hellelukemista alle kymmeneen asteeseen. Oli aika rapsakka keli tehdä eilen lenkki. En tiedä johtuiko kylmästä säästä vai siitepölystä, mutta nenä vuosi koko lenkin ajan ihan kamalasti! Muuten 5 km meni aika kevyen oloisesti ja voimia jäikin vielä. Huomenna ajattelin kokeilla vähän pidempää matkaa. Meniskö 7 km??

Siihen ongelmaan. On tietysti ihan positiivinen ongelma, että vaatteet ei ole jääneet pieniksi vaan suuriksi. Silti aika ikävää, että monet lempivaatteet ovat kyllä auttamatta käyttökelvottomia ja kaapissa on ehkä viisi vaatekappaletta, jotka ovat sopivia. Mitä mä puen päälleni ensi kesänä?? Näitä mä viime kesänä käytin!
Toinen samaan asiaan liittyvä ongelma on urheiluvaatteiden koot! Olen parin viikon sisällä käynyt varmaan viidessä eri urheiluliikkeessä ja yrityksenä on ollut ostaa mm. t-paitoja ja toppeja juoksua varten. Kuinka on mahdollista, että joka paikassa koot ovat jotain 38-44 väliltä?? Oma koko olisi 34 ja sellaista kokoa näyttäisi olevan mahdoton löytää mistään. Mietin vaan, että kuinka moni 44 kokoa käyttävä harrastaa juoksua? En siis halua arvostella ketään koon perusteella ja mielestäni monet isot naiset ovat todella näyttäviä ja upeita. Mutta se harmittaa, että pienille naisille on näköjään hurjan vaikea löytää mitään sopivaa. Kyllä muita vaatteita löytyy myös pienessä koossa, mutta ei urheiluvaatteita?!

Löysin vahingossa uudelleen bändin, jota olin joskus nuoruudessa kuunnellut ja tykännyt kovasti. Keane - Everybody's Changing.



10 kommenttia:

  1. Toi hame olis varmaan mulle sopiva! ;). Testailin itekin tossa vaatteita tuolta kaapista ja aika löysiä vaatekappaleita löyty kyllä. :) sä näytät kyllä upeelta!

    VastaaPoista
  2. Noi vaatekoot menee minusta vähän sekaisin. En mielestäni ole niin iso, mutta siltikin olen joutunut ostamaan juurikin tuota 44 kokoa. Ja mun mielestä rekeistä ei löydy kuin xs:ssää. Ollaan ehkä oltu väärissä vaatekaupoissa ;)

    VastaaPoista
  3. Tavallaan mukavaa tietää, ikuisena pullukkana että pienilläkin on vaatekaupoissa ongelmia :) Itse kun olen ollut sitä mieltä, kun käy etsimässä hyvännäköisiä urheiluvaatteita, että vissii kaupassa ajatellaan, että läskit ei urheile kun tarjolla vaan XS-L kokoja ja jos on löytänyt XL-koon niin sekin on vastannut ennemmin M kokoa! Itse olen parin vuoden aikana laihtunut n.20kg ja juuri kuukausi sitten huomasin kesävaateostoksilla että aina se vaatteitten löytäminen on hankalaa :D riippuen merkistä niin esim. Sopivien Housujen koko vaihteli 36-46:een ja paitoja tuli hankittua koossa M-Xl. Toivon onnea ihanien vaatteiden metsästykseen :)

    VastaaPoista
  4. Kyllä me isorintaisetkin juostaan, oma normilenkki on 10-12km ja kuppikoko 80D. Isot rinnat ei aina ole yhtä kuin läski. Lisäksi toppeja voi käyttää muutoinkin kuin vain juostessa, itsellä menee kamppailuasun alla.

    Toisaalta luulen että vastasit itse tuohon kysymykseen huomaamatta. Isoja kokoja menee vähemmän, siksi niitä löytyy. Pienet harrastaa paljon enemmän, ja myös sellaisia lajeja joissa topit toimivat mainiosti. Joten ne myös katoavat kauppojen hyllyltä hyvin aikasessa vaiheessa. Toisaalta isojen kokojen hyllyyn jäämisessä voi olla kyse myös tuen puutteesta. Tuen tarve topilta on melkolailla erilainen koossa 80D kuin 75B. Siksipä saattanevat jäädä hyllyyn vaikka pienemmällä varustuksella toimii loistavasti.

    VastaaPoista
  5. Oletko stadiumissa käynyt? Sieltä mä olen löytänyt kivoja vaatteita, toki on kyllä sitä 38 kokoa. Toinen vaihtoehto vois olla lasten/nuorten osasto ja ne 160 cm koot...

    VastaaPoista
  6. Isotkin rinnat voi mahtua koon 34 t-paitaan. :D Mun liivikoko on meinaan 70E. Ja mun kokemuksen mukaan taas monet urheiluvaatteet ovat aika reiluja mitoitukseltaan.

    Tosiaan enpä tullutkaan aattelleeksi, että luultavasti ne pienet koot olivat jo menneet. Stadiumissa olen kyllä käynyt kolmella eri paikkakunnalla ja just niistä vaatteista, mistä tykkäsin, ei ollut kokoja jäljellä.

    Ja ei ollut tarkoitus väittää, että kokoa 44 käyttävät olisivat lihavia, vaan sehän riippuu todella paljon myös pituudesta ja luuston rakenteesta. Itse kun olen pituudeltani alle 160cm, niin kovin isot ja löysät vaatteet näyttävät varsin hulvattomilta mun päällä. :)

    VastaaPoista
  7. Tuli mieleen Piruetti, josta löytyy tanssitarvikkeiden lisäksi perustoppeja myös 34 ja 36 koossa aikuisten mitoituksella, ja on sellaista napakkaa kangasta. Liike sijaitsee kätevästi Forumissa Yrjönkadulla.

    VastaaPoista
  8. Kommentin jätti Hanna :) Positiivinen ongelma, mutta ei ihan halpa, kun menee kaikki vaatteet uusiksi.

    VastaaPoista